سرخط خبرها
خانه / دانش و فن آوری / نتیجه ارزیابی های اخیر IIHS؛ جان سرنشین کناری به اندازه راننده مهم نیست [تماشا کنید] – دیجیاتو – دانلود رایگان نرم افزار

نتیجه ارزیابی های اخیر IIHS؛ جان سرنشین کناری به اندازه راننده مهم نیست [تماشا کنید] – دیجیاتو – دانلود رایگان نرم افزار

از ژوئن 2016 بود که موسسه IIHS در اقدامی آزمایشی تصمیم گرفت ایمنی سمت سرنشین کناری خودروها را نیز ارزیابی کند
iihs-finds-out-that-certain-automakers-cheat-in-the-small-overlap-crash-test-108813_1

اگر چه برخی خودروها در این دسته محافظت خوبی از سرنشینان دارند، اما در مواردی هم ایربگ ها، کمربندهای ایمنی و سازه خودروها ایرادات اساسی داشته اند. در این شاسی بلندها، فرد حاضر در صندلی کنار راننده در معرض صدمات جدی به سر، ران و ساق پا قرار می گیرد.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News 3

سازه سمت شاگرد اکسپلورر به حدی ضعیف ساخته شده که در برخورد از گوشه، تا 38.1 سانتی متر از محل لولای درها به داخل کابین خم شده است. در گرند چروکی وضعیت اندکی بهتر بوده و میزان خم شدگی به 25.4 سانتی متر کاهش یافته است.

ford-escape-iihs-2226-default-large

پس از محرز شدن این اتفاق ناخوشایند، IIHS از اکتبر 2017 تست برخورد از گوشه کاپوت سمت سرنشین کناری را نیز به دیگر تست های خود اضافه کرد. از آن زمان تاکنون مدل های مورد ارزیابی، اکثر امتیاز متوسط را در این تست کسب کرده اند.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News

اما مساله تعجب برانگیز اینکه سر آدمک حاضر در صندلی سرنشین جلویی گرند چروکی به شدت با داشبورد برخورد کرده و به علت عمل نکردن ایربگ پرده ای و باز شدن درها، در اثر شدت ضربه برای چند لحظه از خودرو خارج می شود.

ناگفته نماند از میان شاسی بلندهای تست شده توسط IIHS، تویوتا Highlander ، نیسان Pathfinder و هوندا Pilot در محافظت از سرنشین کناری امتیاز “قابل قبول” را کسب کرده اند. کیا سورنتوی 2019، فولکس واگن اطلس 2018 و GMA Acadia 2018 مدل هایی هستند که در این تست موفق به دریافت امتیاز “خوب” شده اند.

آقای دوید زوبی (David Zuby) مدیر بخش تحقیقات IIHS در این باره گفته:

از ژوئن 2016 بود که موسسه IIHS در اقدامی آزمایشی تصمیم گرفت ایمنی سمت سرنشین کناری خودروها را نیز ارزیابی کند. نتیجه ای که دست اندرکاران این موسسه در تست ها مشاهده کردند، بسیار جالب بود؛ برخی از خودروسازان اهمیت کمتری به ایمنی سمت سرنشین کناری داده و از ساختاری ضعیف تر در این بخش استفاده می کردند.

این مساله به معنای آن بود که در تصادفات و سوانح احتمالی، ممکن بود فرد حاضر در صندلی به اصطلاح شاگرد متحمل صدمات شدیدتری نسبت به راننده شود.

نکته قابل توجه اینکه کیا سورنتوی 2019 در تمامی تست های IIHS عملکرد فوق العاده درخشانی داشته و تنها شاسی بلندی است که اخیرا توانسته بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus را از آن خود کند. این امر به خوبی نشان می دهد که کره ای ها با چه شتاب بالایی در حال پیشرفت هستند.

این موسسه آمریکایی اخیرا دو مدل از شاسی بلندهای معروف و پرطرفدار هموطن خود را ارزیابی کرده و به نتایج غیر منتظره ای دست یافته است. در این ارزیابی ها فورد اکسپلورر و جیپ گرند چروکی در تست برخورد از گوشه کاپوت سمت سرنشین کناری بسیار بد عمل کرده و امتیاز ضعیفی کسب کرده اند.

Passenger-side tests of midsize SUVs reveal some major flaws - IIHS News 2

2019-kia-sorento-front-quarter

درباره ی back118

همچنین ببینید

چند نکته برای استفاده بهتر از ایرپاد بی‌سیم اپل – دانلود رایگان نرم افزار

وب سایت فارنت – از ابراهیم چهاردولی: ایرپادهای اپل مدت‌ها قبل با قیمتی عجیب و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *