سرخط خبرها
خانه / دانش و فن آوری / اندروید باز هم عقب ماند؛ 77 درصد از فروش Super Mario Run روی iOS بوده است – دانلود رایگان نرم افزار

اندروید باز هم عقب ماند؛ 77 درصد از فروش Super Mario Run روی iOS بوده است – دانلود رایگان نرم افزار

جدا از قراردادهای انحصاری خود اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، سازندگان به دو دلیل مهم دیگر iOS را به عنوان نخستین پلتفرم بازی‌هایشان انتخاب می‌کنند؛ دردسرهای ساخت بازی موبایل برای اندروید و همچنین سود بیشتری که بازیسازان از فروشگاه اپ استور به دست می‌آورند
ماریو ران زمانی به اندروید آمد که بازی به خاطر جو منفی پیرامونش دیگر هایپ اولیه را نداشت و از طرفی مدل درآمدزایی این عنوان مناسب سیستم عامل اندروید نبود. در ماریو ران تنها بخشی از بازی رایگان است و برای تجربه آن باید 9.99 دلار بپردازید.

با توجه به گفته کارشناسان عدم موفقیت‌های ماریو ران به دو علت بود: انحصاری زمانی بودن برای iOS و بازخوردهای منفی به خاطر مدل پرداخت درون برنامه‌ای خود. اگر چه سیاست «انحصاری زمانی» روی بازی‌هایی همانند کلش رویال جواب داد ولی در ماریو ران دقیقا عملکردی عکس داشت.

پیشبینی شده بود ماریو ران در ماه نخست عرضه 70 میلیون دلار می‌فروشد

دیگر ساخته نینتندو روی موبایل یعنی فایر املبم هیروز (Fire Emblem Heroes) در حالی که تعداد نسخه های دانلود شده‌اش حدود یک دهم ماریو ران است اما توانسته بیش از 5 برابر این بازی درآمدزایی کند و در سال نخست انتشارش 295 میلیون دلار به فروش برساند.

ماریو کارت

نینتندو برنامه دارد تا در ماه‌های آتی، بازی دیگری از ماریو را به موبایل بیاورد؛ ماریو کارت که در آن سوار با ماشین‌های مختلف مسابقه می‌دهید.

60 درصد از درآمد «مانیومنت ولی 2» (Monument Valley) روی اپ استور بود، فروش بالای فورتنایت موبایل (Fortnite) نشان داد که بازی نیازی به نسخه اندروید ندارد و حالا با توجه به اطلاعات منتشر شده «سوپر ماریو ران» (Super Mario Run) هم بیشتر موفقیت‌هایش را مدیون سیستم عامل اپل است.

پایگاه تحلیلی «سنسور تاور» (Sensor Tower) در جدیدترین گزارش خود از عملکرد ماریو ران، فروش کلی این عنوان موبایل را 60 میلیون دلار تخمین زده که در این بین iOS با 77 درصد بیشترین سهم از فروش بازی را دارد؛ ماریو ران تاکنون بیش از 46 میلیون دلار در اپ استور و حدود 14 میلیون دلار روی گوگل پلی فروخته است.

Super Mario Run اواخر سال 2016 ابتدا برای iOS منتشر شد.

جدا از قراردادهای انحصاری خود اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، سازندگان به دو دلیل مهم دیگر iOS را به عنوان نخستین پلتفرم بازی‌هایشان انتخاب می‌کنند؛ دردسرهای ساخت بازی موبایل برای اندروید و همچنین سود بیشتری که بازیسازان از فروشگاه اپ استور به دست می‌آورند.

هر چند ماریو ران نزدیک به سه ماه در انحصار iOS بود اما این مسئله نیز باز نمی‌تواند سهم خیلی پایین اندروید را توجیه کند. از طرفی با وجود اینکه 60 میلیون دلار رقم کمی نیست ولی وقتی عملکرد ماریو ران را با بقیه عناوین موبایل مقایسه می‌کنیم، تنها به یک نتیجه می‌رسیم: درآمد کمتر از انتظار.

درباره ی back118

همچنین ببینید

چند نکته برای استفاده بهتر از ایرپاد بی‌سیم اپل – دانلود رایگان نرم افزار

وب سایت فارنت – از ابراهیم چهاردولی: ایرپادهای اپل مدت‌ها قبل با قیمتی عجیب و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *